• spacam

    Zdravim vsechny, Planuji koupi noveho trekingoveho kola. Jezdim jen na cyklostezskach nebo silnicich, do terenu jemne minimalne, proto si myslim, ze by bylo pro me idealni kolo trekingove. Jsem vysoky 180 cm a vazim 95 kg. Na kole ujedu tak 1000–2000 km za rok, takze rekreacni jezdec. Rad bych do kola investoval 15.000. Jelikoz je tak obrovsky vyber kol, tak absolutne nevim na jake parametry koukat. Treba se zde najde nekdo kdo tuto otazku nedavno resil. Jestli bude kolo starsi model mi vubec nevadi.

    Moc Vam dekuji za ochotu.

    Martin

    0 0
    • honza1982  
      1. 2000 už je slušný nájezd, pokud vezmu v potaz tu horní hranici. To už se vyplatí za kolo připlatit.
      2. pokud ti nevadí starší model, tak bych se spíš díval po bazaru. Je ale sezóna, takže výběr je omezený.
      3. přidal bych 5.000 a za 20.000 bych si nechal postavit něco na rámu mrx. (nechal bych si tam dát deore (slx), ušetřil na brzdách (nemusel bych mít na trekovém kole kotouče, stačily by mi véčka) a jezdil bych spokojeně. Čekačka bude ale tipuji tak měsíc.

      Nebo sem zkus nahodit nějaké bajky, co si našel na e-shopech, třeba to nebude taková hrůza, ale myslím si už dopředu, že asi bude.

      0 0
      • Čipera  

        Na brzdách bych teda rozhodně nešetřil a v dnešní době véčka opravdu nedával. Jinak pokud by se rozhodl pro stavbu tak i těch 15 000 mu bude stačit a bude mít slušné kolo na slušných komponentech, které pro daný styl jízdy bude bohatě stačit.

        0 0
        • Pavell007  

          A to já bych mu zase klidně na to jeho použití ty véčka nechal, s dobrýma špalkama to brzdí velmi dobře a nebude muset řešit hydrauliku a věci okolo toho, je to technologicky jednodušší. Ale je fakt, že už se na to blbějc shání dobrý rám a vidlice…

          0 0
          • Čipera  

            Co se řeší na hydraulice? Při jeho nájezdu 1× za 2 roky vymění brzdové destičky. U véček při tomhle nájezdu bude muset měnit min. 1× do roka lanka + bovdeny 2×-3× brzd špalky a furt seřizovat a popár letech přeplétat probržděný ráfek. Pokud bude chtít lepší véčka vyjdou ho min na 1000 korun. Kotoučovky vyjdou na 2 000 slušný a o lepším brzdném účinku ani nemluvím a kor v bordelu a za mokra takže co bude lepší.

            0 0
            • Erknold  

              Proboha kde jezdíš? Při nájezdu 2000 km po silnici měnit špalíky několikrát do roka??? Ještě, že v jižních Čechách vydrží špalíky 10 000 km. Teda alespoň lidem v mém okolí.A s těma lankama to také není tak hrozné. Ty fungují také několik let v pohodě, pokud teda kolo nenecháváš celoročně venku na dešti.

              0 0
              • Čipera  

                Tak to nejspíš ty i lidé v tvém okolí vůbec nebrzdí. :-) 10 000 km slušný to máš dřevěné a ještě loukotě? No a lanka a bovdeny samosřejmě několik let vydrží, ale nechodí jak maj.

                0 0
              • novas752  

                Přesně tak, i na bajku v terénu a bahnu mi špalky vydrží skoro 6000km. Lanka a bovdeny v brzdách jsem vyměnil po sedmi letech tak nějak aby se neřeklo, Véčka maj dost silný pružiny a nepotřebujou chod přesný na vlas, takže nejsou na bordel v bovdenu tak citlivý jako řazení. Síla V-brzd je na trekový kolo dostatečná.

                Akorát prostě když je voda nebo sajrajt na ráfku, tak to brzdí dost mizerně, tam maj kotoučovky podstatný +.

                0 0
                • Čipera  

                  Co to sakra kupujete za špalky? :-D Dobře uznávám, že jsem asi trošku přidal, spíš jsem chtěl lépe vyjádřit co vše se dělá u véček o proti hydraulikám. Rozhodně bych si přidal 1000 korun a koupil hydrauliku a ubral někde jinde třeba pohon místo slx třeba deore kde rozdíl v řazení pozná ještě míň než v rozdílu u brzd.

                  0 0
                  • Pavell007  

                    No, špalíky na treku při nesportovní jízdě mu vydrží v podstatě celou dobu životnosti kola, vlastní zkušenost. Jako jasně že jsou hydry krok vpřed, ale stejně jako se u aut, kde to stačí, používají vzadu bubnové brzdy, tak véčka mají pro svou konstrukční jednoduchost právě své místo u trekovch kol na cyklostezky. Já například řeším situaci, kdy se mi něco vysere v sobotu odpoledne na vesnici a budu to chtít zprovoznit. U véček mi stačí mít jedno lanko i imbus v brašničce a nic mě nezastaví. U hyder jo, tam si nějakou nehodu jako laik sám neopravím, to samý partnerka-ohlej kotouč, vyndá přední kolo a zmáčkne omylem brzdu, zavzdušnění, utrhne hadičku o větev atd. (mimochodem je tady dost výživný vlákno na téma propadání se pák u hyder). Tahle technologická jednoduchost véček má pro mě přednost před o něco lepším brzdným účinkem hyder, který stejně moc neocením. Když zamáčknu svoje véčka, jdu okamžitě do smyku a přínos hyder za deště, při sjezdech atd mě nezajímá, to nejezdím.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Z toho, co píšeš, mi připadá, jako by jsi na kotoučovkách snad nikdy nejel. Některé ty argumenty („*******“ při zmáčknutí páky s vyndaným kolem, utržení hadice apod.) jsou víc než směšné. Pro mě, jakožto pro úplného laika, jsou hydraulické kotoučovky z hlediska údržby daleko jednodušší než véčka.

                      0 0
                      • Pavell007  

                        Pro tebe směšné, pro mě ne, to je věc přístupu, stát se to prostě může, nevím, co je na tom směšný. Náhoda je blbec a pokud murphyho zákony fungujou, tak zrovna někde na dovolený a budu v řiti. S véčkama mám jistotu, brzdný účinek mi stačí.

                        0 0
                        • novas752  

                          Pokud kotouč o něco neopřeš, tak ho neohneš (A když ano, je to kus plechu, srovnat se to dá i kleštěma. Urvaná hadice neni zastrašující problém ani na mtb, natož na trekovym kole (za co bys jí chtěl utrhávat?) a pochybuju, že V-brzda by záškub, co vytrhne hadici z páky/třmenu, přežila bez újmy.

                          Kotoučový brzdy kromě destiček přežijou i martirium jako Míle, kde jedeš 1600km obalenej bahnem a na údržbu jsou jednodušší (vycentruješ třmen, srovnáš kotouč a kromě výměny destiček jednou za pár tisíc km na to nesahneš). Jak se Véčka ojížděj, je potřeba štelovátkem napínat lanko, seřizovat předpětí vratných pružin, u některých brzd a úzkých brzdných plochách na ráfku se musí jednou za čas přenastavit i poloha špalků…

                          Ani odvzdušňovat se to nemusí často a navíc v případě Shiman to zvládne i dement. Steně taky výměna kapaliny, minerál neváže vodu, takže pro dobrej pocit jednou za 5 let.

                          0 0
                          • Pavell007  

                            Víš, já ale prostě nejezdím těma bahnama apod, jezdím na pohodu, takže všechna ta martýria se štelováním špalíků a sjížděním ráfků a pružin mě minou a jednou ta dva roky pootočit stavěcím šroubkem na páce zvládnu, nic víc jsem zatím za těch cca 20 let nepotřeboval. Já často nakládám kola do auta, jsou tam naházený dvě v kufru, vyndavám kvůli tomu přední kola apod, takže raději ty hadičky apod nechci, když mi véčka svým účinkem plně vyhovujou. Kleště taky nechci vozit, abych si mohl případně narovnat kotouč. Jinak když si projdu toto vlákno: http://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000#… ,tak pokud nepotřebuju ten výkon, tak nevidím prostě důvod něco takovýho řešit.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Rozpěrku mezi pístky mám takticky umístěnou trvale v autě v přihrádce před spolujezdcem, což je asi tak jediná komplikace s hmotností odhadem 2 gramy. Malé ohnutí kotouče se samo srovná po prvním intenzivnějším brzdění, k většímu je potřeba spíš pád, kámen, větev nebo tak něco.

                              Nebo prasácky zaparkovat kolo do stojanu zdánlivě k tomu určeného.

                              0 0
                              • Pavell007  

                                No právě, já se prostě o takovýhle věci nechci vůbec starat, jestli mám tohle a bacha na tamto atd, když mi véčka brzděj tak, jak mi stačí. Až jednou partnerka ve spěchu při vyndavání kola z auta omylem vytrhne hadičku, tak budu kde, Kefalín? Ano, fprdeli. :) Já naprosto chápu, že hydry jsou lepší a pokrokovější, ale já jsem prostě ten typ, co nemá smartphone, protože ho nepotřebuje a oceňuje na své tlačítkové šitce, že to stačí nabít jednou za 14 dní a můžu s tím všude fláknout aniž by mi prasknul půlmetrovej skleněnej display atd. :)

                                0 0
                                • mvd  

                                  Jen počkej! Hned dávám podnět Evropské komisi, aby zakázala véčka z důvodu bezpečnosti a klasický telefony z důvodu … eee, nic mě nenapadá, ale oni si s tím už poradí!

                                  0 0
                            • Fidži_CZ  

                              Takže si stavíš názor na jedné problémové brzdě v té záplavě funkčních bezproblémových? To moc nechápu.

                              0 0
                              • Pavell007  

                                No řešilo se tam víc typů pokud jsem dobře četl.

                                0 0
                                • Čipera  

                                  Každý máme svůj názor. :-) Ty jezdíš na špalcích 20 let a nejspíš si na kole které má kotoučové brzdy nejezdil, protože by si nemohl mít takové názory. To že jsou dobré pro tebe neznamená že jsou dobré i pro ostatní. Dnes už se ve vyšších cenovkách okolo těch 15 000 snad ani kola s véčky neprodávaj proč asi.

                                  0 0
                                  • Pavell007  

                                    No já uznávám, že hydry jsou lepší, ale na druhou stranu bys ty mohl taky připustit, že že pro někoho jsou ty véčka prostě ok. Je spousta lidí, co má kolo jako velmi doplňkovou záležitost, třeba nás je takových víc. :) Proč se neprodávají, je samozřejmě úplně jiná otázka.

                                    0 0
                                    • Yura  

                                      Ja sem uplne stejnej pripad. I ten mobil mam starej asi 12 let. :)) Nechapu o cem se tady Čipera jako dohaduje? Ze si Vecka muze opravovat, stelovat, vymenovat apod.. uplnej lajk je fakt. Ze clovek co jezdi hlavne po cestach, cyklostezkach, sem tam nejake polni cesty apod. nepotrebuje kotoucovky je fakt. Takze vo co gou? Ja mam treba rad na kole jednoduchost a tu jistotu, ze se tam nema co ****** a kdyz se neco vysere, tak staci zakladni naradi a poradi si s tim uplnej amater. Plati tohle pro kotoucovky? Asi ne.. Takze riskovat ze se me posere neco, co nejsu schopen sam opravit a jeste k tomu jsem to vubec nepotreboval? Jinak Čipera ty servisni intervaly u tech vecek to byl ftip ze jo.. Butto neco vymenujes, protoze to je opravdu potreba a nebo to menis, protoze ses uchyl do kol a musis met neustale vsechno v top stavu. To si ale mensina. Vetsina lidi ma kolo jako dopravni prostredek a casto nemeni na tom kole nic treba x let.

                                      0 0
                    • Čipera  

                      U hyder se ti nemá moc co rozbít jako u aut taky fungujou 15 let bez problémů a jen měníš destičky a kotouče. Vyndá přední kolo zmáčne brzdu tak vezmeš šroubovák a zase jí roztáhneš. Je fakt že ohlej kotouč nenarovnáš, ale že se ti zohejbá kotouč na cyklostezce a nebo přetrhneš hadici jak si psal je asi tak stejně pravděpodobné, že najdeš hřiba růst na asfaltu. :-D Jezdím po lesích a pár pádů mám za sebou a nestalo se mi že bych utrhnul hadici nebo ohnul kotouč. Co se zavzdušnění a propádání páky týče z 50% se to stavá borcům, který se v tom hrabou a nerozumí tomu a zbylejch 50 jsou špatně zvolené brzdy jako třeba avid.

                      0 0
                      • novas752  

                        Narovnáš, stačej kleště.

                        A s tim vyjížděnim pístků to taky neni tak horký, musíš docela pákou pumpovat aby skutečně sjely k sobě. Jednim stiskem se nestane nic. A ten bazmek mezi destičky nebo kus novin to jistí.

                        0 0
                  • novas752  

                    Trojsměs bbb/force a buhvi kdo to jeste prodava.

                    0 0
                  • Quido M  

                    ty bláho – V-čka jsou proti hydraulikám téměř bezúdržbové, a to nemluvím o sundávání a nasazování kola při defektu – u kotoučovek musíš získat sakra grif, než do dáš hladce…

                    0 0
                    • pepek  

                      asi už potřebuješ brýle

                      0 0
                    • novas752  

                      ???

                      To spíš hydrauliky jsou oproti véčkum téměř bezúdržbové. Véčka musíš neustále upravovat nastavení špalků abys nebrzdil o plášť nebo naopak mimo ráfek, regulovat točítkama vzdálenost špalků/krok páky. To všechno u hydrauliky odpadá, tam jednou vystředíš třmen, srovnáš kotouč a odvzdušníš a víc na to nesáhneš, jen jednou za x tisíc km vyměníš desky.

                      Nasadit kotouč do třmenu (zvlášť s kolem vzůru nohama) je jednoduchý, samotný náboj do patek je potřeba trefit s ještě větší přesností. Naopak na starších mtb s véčkama a s tlustšíma pláštěma je celkem problém narvat plášť skrz čelisti resp. špalky a musí se buď plášť ufouknout nebo demontovat jedna čelist.

                      0 0
                      • Yura  

                        „Véčka musíš neustále upravovat nastavení špalků abys nebrzdil o plášť nebo naopak mimo ráfek“

                        By me zajimalo co delam blbe, protoze tohle sem vzivote neresil heh.

                        „regulovat točítkama vzdálenost špalků/krok páky“

                        Jako ze uz musim hodne promacknout brzdu, aby to brzdilo, tak parkrat otocim, aby to brzdilo driv? To ti dalo vic prace sem napsat tu vetu, nez jednou za uherskej rok pootocit stelovatko LOL…

                        Doufam, ze neprodavas ty kotoucovky a nepouzivas pri tom tyhle argumenty. Dobrej trapas.. :)))

                        0 0
                        • fargo.  

                          Plně souhlasím. Jenže s véčkama nebudeš in, trendy ani kúúl. Dneska se prostě „vozí“ kotoučovky. :-)

                          0 0
                          • Quido M  

                            přesně tak – na mtb, protože jsou opravdu účinnější, když potřebuješ,

                            na silnici to tolik nepotřebuješ a to je celý vtip – trek je někde mezi, takže tam se musí rozhodnout vlastník kola, co chce a potřebuje

                            0 0
                            • novas752  

                              No i na silnici jsou potřeba, uhlíkový ráfky prostě nebrzděj.

                              0 0
            • Mirec.K  

              Ako tu už chalani písali, fakt preháňaš. Že sú kotúčovky účinnejšie, lepšie dávkovateľné a za dažďa strácajú predchádzajúce vlastnosti pomalšie, o tom sa nebudem prieť. Ale pri nájazde 1000–2000 meniť raz do roka lanká a špalky 2 až 3×? Menil som špalky po niečo vyše 6000km (pri jeho nájazde teda po troch rokoch, mal som originál Shimano LX), a to som jazdil aj celkom pekné zjazdy (hoci väčšina bol asfalt a rovina). Za dva roky rekreačného jazdenia boli dve situácie, kedy by som kotúče uvítal, ubrzdiť sa to ale dalo bez problémov, skôr išlo o konfort, a za tie dve situácie mi tie kotúče proste nestáli :) A lanká a bowdeny, predstav si, stále ako nové ;)

              Týmto príspevkom som nechcel povedať, že sú nebodaj V-čka lepšie ako kotúče, ale ten deformovaný pohľad na rekreačnú jazdu je fakt neuveritľný…

              0 0
              • Čipera  

                Jo už jsem to psal vejš že jsem to kapku přehnal :-D

                0 0
                • fargo.  

                  Hlavně, že máš potřebu se vyjádřit. :-)

                  0 0
                  • Čipera  

                    Samozřejmě že mám, protože považuju za absurdní svévolně jít do horšího za stejnou cenu, jen protože jsem něco někde četl a slyšel tak to doporučím i ostatním.

                    0 0
              • Čipera  

                Jo už jsem to psal vejš že jsem to kapku přehnal :-D

                0 0
        • honza1982  

          Je to otázka osobních preferencí. Na trekové kole dle mého názoru bohatě stačí dobré véčka (na svém crossu jezdím hlavně asfalt a polní cesty, občas lehký lesík. Brzdy deore véčka a naprostá spokojenost). Ale sto lidí, sto chutí. Těch 15k je bych řekl dost hraniční. Ale pořád to bude lepší jak sériová výroba. S tím, že si počká ale bohužel nic nenadělá.

          0 0
          • honza1982  

            Po přečtení příspěvků výše ještě doplním, že stále fungují jako nové a 4 roky nebylo nic měněno. Toliko k údržbě.

            0 0
          • Bubaaak  

            Teď se rozhoupávám ke stavbě trekinga pro ženu, cyklokrosku nechce :(, a těch 15 nedám (přestřelím a asi dost). Podotýkám že házku, kliky, smyk a duály mám doma a budu stavět taky na véčkách + pevný carbon vidli :)

            Jinak to s těma véčkama taky nevidím tak černě :) Ale jsem véčkař tělem i duší :) Škoda že mě to jednou taky nemine (kotouče)

            0 0
            • jIrI___  

              Tak nějak, 15k je hodně napnutý rozpočet za předpokladu, že nemá přístup k nějakým lepším cenám komponentů Teď jsem ve fázi stavění 29" na úzkých pláštích (takže v podstatě trekové kolo) pro ženu a když jsem počítal, kam bych se vešel se stavbou s novými díly na úrovni Deore/Alivio, tak to bylo spíš ke 20 tis Kč. Nakonec jsem se stavbou s bazarovými díly vešel do 8000 Kč. Sice to je těžítko, ale u žen jezdí především barva, takže spokojenost :D

              0 0
        • Quido M  

          s tímto nemůžu souhlasit…

          0 0
      • Quido M  

        s tímhle názorem naprosto souhlasím – rozdíl mezi kvalitními V-brzdami a low-cost koutoučovkami je cca tisíc korun, takže i to je rozumný pohled směrem k úspoře… nicméně, zajít do Decathlonu (s někým kdo kolům jakž takž rozumí) taky není od věci, mívají tam poměrně kvalitní kola za bezkonkurenční ceny, jenom je teď opravdu nevhodná doba na pořízení kola s ohledem na výběr…

        0 0
    • spacam  

      Koukam, ze muj dotaz se presunul hezky k brzdam :) Ale i tak diky! Myslel jsem, ze ma treba nekdo zkusenosti a hotove kolo i kupoval.. samo klidne si nakej tisic priplatim, ale rikam si, ze opravdu jezdim jen rekreacne.

      0 0
      • Čipera  

        Pokud budeš chtít už hotové zkusil bych se podívat po nějakých mtb 29" dají se místo plášťů 29" nazout normál trekingové 700c. Dostaneš za ty peníze lépe vybavené kolo (trekinga) se sportovnější geo. Zkus projet vyhledávač a nebo bazar. Rozměr 29" je moderní takže toho je všude mrak jak na bazarech tak i nových za dobré peníze a když nějakou kačku přihodíš, mohlo by to být už slušně vybavené. .

        0 0
        • novas752  

          Hlavně ať zkusí sehnat kolo (29" ht) se vzduchovou vidlicí, to je o parník jinde, než ty krosový jebky.

          Za 15 tisíc to znamená zlevněný starší model, nebo stavba na zakázku.

          0 0
          • spacam  

            No a stavba na zakazku kde? Nemqte nekdo nejake doporucwni na stavitele? .)

            0 0
            • novas752  

              Je tu někde seznam stavitelů (vlákno). Případně pohledat an googlu „stavba kol“ apod. Vychází to cena/výkon líp než kupovat sériovku a navíc individuální řešení osazení.

              0 0
    • spacam  

      co rikate na toto?

      http://www.marinbikes.cz/…ail-4-29-290 vymenit tam plaste a bude to peknej hybrid ne?

      0 0
      • Yura  

        To je na hovno. Ber normalni MTB, kde si budes jen menit plaste podle toho kde chces jezdit. Tyhle prasopsy sou dobry tak pro pani Radovou co jezdi v sobotu do trhu pro zemaky..

        0 0
        • Sodoma  

          Vždyť psal, že chce jezdit po cyklostezkách, nebo silnici, do terénu minimálně. Tak proč MTB?

          0 0
          • Yura  

            Protoze tenhle prasopes je strasnej. MTB se slickama jede po asfaltu paradne. Nemuzes vedet, jestli se mu pozdeji nezachce si zajet i do toho terenu. Prdne tam jine plaste a muze frcet. Tady s tim krapem muze frcet tak do pr.. Proc teda neveme rovnou silnicku, kdyz chce jezdit jen po asfaltu? Na co mu je takovej prasopes s odpruzenou vidlou??

            0 0
            • Bubaaak  

              Posed?

              0 0
            • mvd  

              Proč se prodávají SUV, že jo? Buďto si mají lidi koupit Mercedes G nebo Ferrari!

              0 0
              • novas752  

                Protoze je to obrovsky a vypada to drazsi nez obycejnej sedan/kombik/mpv.

                0 0
              • Quido M  

                bo je to moda – 90% SUV do terenu vubec nemuze – krom toho je to hodne kulhave srovnani…

                0 0
            • Sodoma  

              Po asfaltu to nevalí špatně, terén to taky snese, gumy měnit nemusíš před každou vyjížďkou.

              0 0
            • Quido M  

              to je poresne, je sice pekne ale tak nejak nevyvazen poskladane, a ten SRAM tam je zbytecny…

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • puka  

            Proč nevezme nějaký „fitness“ kolo? Ušetří cca 2kg, bude mít rekreační posed, lepší převody, lepší výbavu a kdyžtak si za 500 koupí nějakou NEX vidli, pokud ji tak moc chce.

            0 0
            • t29  

              Fitness kola zpravidla mají rám, kam se odpružená nevejde, resp. by to nakoplo geometrii. Navíc cenově jsou podobně mimo jako normální cross, napadl mě Pells Demon ale libovolná verze mi přijde hodně předražená.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Lepší převody? Jako silniční? Trekové kolo s trekovými převodníky má max. převod 48 × 11, tam se zárukou v běžných rychlostech těžší nepotřebuješ (při kadenci šlapání 90 rpm to dává 50+ km/hod). Dokonce bych, kvůli cyklistice, preferoval MTB trojpřevodníky kvůli lehčím převodům, větším překryvům a možnosti vybrat si snáz optimální převod, což „rekreant“ spíš ocení, takže třeba 22–32–42 nebo něco se 44 zuby.

              0 0
              • Pavell007  

                Jo zrovna jsem to na svým krosu testoval a uzitecnej mi prisel ještě prevod 42/13 pro pohodove asfaltove rychlopresuny. 42/11 uz bych ozelel, to pak clovek musí frčet dost rychle, nebo když by se chtelo frčet z kopce, coz zase uz prestava byt rekreacni styl. Vhodny na treka bych taky videl dvoj prevodnik 38/24, tam ten nejtezsi prevod je v podstate 42/13.

                0 0
              • jirkous3  

                Souhlas, zrovna se chystám předělat jedno krosové kolo na 22–32–42. Pokud s nejmenším převodníkem 28 vyrazíš do větších kopců, mohou ti chybět lehké převody. Naopak těžké chybí málokdy, cykloturisté většinou z kopce nešlapou, ale kochají se krajinou.

                0 0
                • Bubaaak  

                  Ale taky drží kadenci na rovince/do kopce 1ot./1min :)

                  Protože čím míň šlapeš, tím míň se unavíš, logika woe

                  0 0
                  • Pavell007  

                    Ten, kdo jezdí po dálnici na šestý rychlostní stupeň, ví dobře, o co se jedná.

                    0 0
                    • jirkous3  

                      Myslím, že vím o co se jedná velmi dobře. Na silničce jsem jezdil 30 let. Nyní mám na fitnessu taky 50/38 a vyhovuje mi. Ale na druhém kole, určeném na výlety mi úplně stačí 22/32/42 a nikdy jsem neměl potřebu mít rychlejší převod. Je to prostě o pojetí jízdy.

                      0 0
    • spacam  

      no a nehodil by tady nekdo naky konkretni model kola okolo 15?

      0 0
      • Sodoma  

        Kámoš koupil asi před šesti lety nějakého hliníkového Pell's. Jezdí taky silnici a cyklostezky. Roční nájezd má asi jako Ty, váží stejně. Za celou dobu s tím neměl jediný problém, nemůže si to vynachválit. To jeho kolo stálo tenkrát cca 20 000.-

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jak jsem psal výš, tak klidně Alivio, ale něco jiného, než držák předního kola, třeba karbonku nebo vzduchovou. Takže SR Suntour NCX-D Lo AIR, ale ta stojí dvojnásobek ne-AIR, tedy celkem o cca 1.800 Kč navíc a stále bez klíčové komfortizační funkce nastavení odskoku. Už s Lo AIR by to kolo ale bylo ucházející volbou :-D .

          0 0
          • fargo.  

            nahoď konkrétní kolo. život je o kompromisech.

            0 0
          • Evilcleaner  

            Odskok je urcite dobra vec, ale na vidlicich se zdvihem kolem 70 mm to neni ta nejdulezitejsi vec, pokud teda neni vahove nejaky extrem na jednu nebo druhou stranu. Zase je pravda ze treba vidlici bych i v dane kategorii videl jako mnohem lepsi suntour nrx-d lo air, ma o 2 mm sirsi nohy a je to dost rozdil v zivotnosti kor pokud na tom bude mit kotouce.

            0 0
      • t29  

        Potřebuješ odpruženou vidlici? Pokud ne, dávám do placu tenhle výprodej:

        http://www.mojekolo.cz/…-navy-white/

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Proč všichni ti zmetci z velkých firem mají neodbytnou potřebu oyebat koncového uživatele na brzdách? Osazení Deore (to napíšou do letáku a popisu), brzdy Acera (to už tam nenapíšou). A tady vidím, že už se to rozmáhá i mezi lidem.

          0 0
        • spacam  

          Odpruzenou vidlici urcite nepotrebuji, po vcerejsi debate s kamaradem co tomu rozumi uznavam, ze nepotrebuji ani kotouce. Kolo vypada super, akorat velikost ramu 21.5 neni to na me moc pri 179 cm?

          0 0
          • t29  

            Stránky výrobce včetně geometrie – http://www.merida-bike.cz/…-urban-500-0 – můžeš porovnat se stávajícím kolem.

            Velikost 55 cm resp. 21,5" je na hraně, ale poskládat by ses na to mohl. Efektivní délka rámu 605 mm je míň než má můj MTB rám velikosti 19" (měřím cca stejně jako ty, 178 cm).

            EDIT: Jo, standover (od země po horní trubku) píšou 808 mm – já bych měl pod rozkrokem cca 5 cm místa. Nevím jestli to stačí.

            Pokud tu lidi vybírají velikost, obvykle dostanou doporučení se přeměřit podle – https://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp – nezapomeň přepnout na mountain bike, protože road bike počítá s berany.

            0 0
        • Kalic  

          Tváří se to jako zajímavý kolo ale co proboha ten dvojpřevodník 38–24? To je nesmysl, budou chybět převody do rychla.

          0 0
          • Pavell007  

            nemusi, 38/11 je v podstate 42/13, tak si to muze dotycny vyzkoušet, jestli potřebuje i ten nejtezsi prevod na trojprevodniku. Jinak pokud dotycny sezna, ze ta pevna vidle je ok, tak ta Merida bude fajn. Brzdy z nižší rady dotyčného asi trapit nemusi, zbytek je ok. Brzdit to bude dostatecne, asi nebude potřeba sportovni vykon. Kdyztak se da ještě krapet experimentovat s destickama.

            0 0
        • Yura  

          Vypada fakt dobre, jen ten malej prevodnik fakt nechapu..

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Kolo NENÍ posilovna. Při podobném obvodu kol jako 27,5" MTB je podle mého převodník 38 z na rekreační jízdu naprosto dostačující, pokud tedy nejezdíš trvale 46 km/h a rychleji. Zkrátka občas v rychlých sjezdech nešlapeš. Spíš je riziko, že stejně dojdou lehké převody.

            0 0
    • spacam  

      A co toto ?

      Je uz to teda cenove za ttosku vic, ale uznavam, za 15 se asi slusne kolo proste sehnat neda.

      0 0
        • spacam  

          A jeste teda 29 ' horak a dat uzsi kola..jak jste radili.

          https://www.cyklobazar.cz/…1831/cube-29

          0 0
          • Yura  

            Ja bych bral fakt horaka. Protoze po silnici to jede stejne a mas tu moznost proste si klide zajet i nejakej sranda MTB zavod na pohodu atd.. Kdyby si naopak vedel, ze budes jezdit opravdu jen po cyklostezce, silnici. Tak silnicka je jasna volba.. Dle meho je to trekove kolo proste prasopes, kterej neni ani do terenu, ani na silnic. Proste na hovno.. :))

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Je to prostě pohodové kolo na zpevněné povrchy, přesně jak si uživatel zadal.

              0 0
            • Bubaaak  

              Není, zkus si na silničce jezdit po kostkách, pak to samé zkus na treku, nebo cyclocrossce… Ačkoliv do práce jezdím po silnicích, tak jsem silničku nevytáhl už skoro půl roku… Cyclocrosska je lepší, a horák na úzkých pláštích ji taky nenahradí… A pokud se nechce skládat, pak je trek jasná volba.

              To samé jsem řešil se ženou, nejlíp vyšel trek… Pohodlí/jízdní vlastnosti

              0 0
            • Pavell007  

              to je blbost, pokud nejsi vyloženě silniční typ-tudíž to nemáš jako tour de france, ale jezdíš o víkendu rekreačně na cyklostezkách apod, což s sebou obnáší občasné lesy, polňačky atd, tak je silnička nesmysl, na druhou stranu spousta lidí na stoprocent ví, že si v životě žádnej sranda závod nezajedou (viz třeba já) a mají to vyloženě jako hobby projíždky, tak tam je třeba ta Merida super-robustní, pohodlná, lehká, nekomplikovaná…

              0 0
        • Pavell007  

          kdyby byl ten pells tak o 5000 levnejsi, tak jo, takhle bych sel spis do te meridy.

          Ten cube je samozrejme za ty prachy super, ale je to mtb, takze to je na tobe :)

          0 0
          • Evilcleaner  

            To by me zajimalo co je na te splacanine (cube) tak super, krome toho ze tam jsou namichany komponenty od altusu az po slx (pouze packa smyku). navic ta dvouplacka je udelana z klasicke trojpily, vzadu je klasicke devitikolo, takze tak jak je to osazeno, tak nejlehci prevod je asi 32–32 coz je pro rekreacniho jezdce masakr.

            Za deset tisic by se o tom dalo uvazovat.

            0 0
            • Pavell007  

              Aha toho převodníku jsem si nevšimnul, to je na pytel. No to pak jak píšeš, za desítku plus za tu trojku pořešit pohon, což je zase voser no…

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tak zase jako fitness silnička asi ano, protože tam se nikdo nad nejlehčím převodem 34 × něco vůbec nezastavuje :-).

                0 0
                • Pavell007  

                  jako jo, ale ztratí to kus univerzálnosti, což je škoda, když je to mtb. Kdyby týpek slevil aspoň dvojku, tak kliky od force 38/24 + smyk a možná lepčejší kazetu a je to ok,

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    O tom žádná. Na rekreačním MTB i trekovém kole by měl být takový převod, na který rekreační uživatel může šlapat jakkoliv prudký kopec rychlostí velmi pomalé chůze a zůstat při tom v sedle (dokud se mu nezvedne přední kolo a nevykotí se na záda).

                    Až když je trvale schopen jet do všech kopců rychleji, tak je to znamení, že takový převod nepotřebuje a vozí jej zbytečně. Ale to se musí ověřit a vyzkoušet.

                    0 0
                    • Pavell007  

                      no je to na každým soudruhovi, já si například experimentálně ověřil, že nejspíš nikdy nevyužiju svůj nejlehčí převod 24/32, už mi to nestojí za to a takvý kopec jdu radši pěšky :) Což mi usnaďňuje a zlevvňuje výběr komponet :)

                      0 0
                  • mvd  

                    Trojpřevodník není „IN“! Takže co uděláš, abys IN byl? Přece zahodíš nejmenší převodník a už je to v pořádku. Navíc jsi ušetřil cca 50 gramů, a to je sakra znát!

                    0 0
            • spacam  

              A neni ta merida na me moc velka? Mam 179 cm

              0 0
              • ladias  

                Já myslim, že to bazarový cube je OK. Osobně se taky klonim k variantě trekový kolo a 29 v jednom.

                0 0
              • nitraq  

                Délka bych řekl v pořádku, otázkou může být standover.

                0 0
                • ladias  

                  Máme v partě několik lidí kolem 180cm a myslim, že 19 rám je naprosto OK. Já mám 187 a jeden čas jsem 19 taky jezdil celkem v pohodě. On je na 19rám ideální adept.

                  0 0
              • AussigBiker  

                S tvojí vejškou M nebo L. Spíš M, nebo budeš ns pomezí velikostí. Každej výrobce má tabulky.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Tabulky výrobců jsou velmi orientační a zvláště u trekových kol bývá někdy těžké se jich držet. Na trekových kolech totiž jezdí jak paní radové, tak občas i celkem sportovci, kteří je mají místo zimáku nebo do zálohy – každý na něm sedí úplně jinak.

                  Rozhodovat bude nejspíš stand-over, se 180 cm mu spousta 19" trekových kol bude délkou těsně malá (až s dlouhým představcem OK, možná), ale na 21" už nemusí být jeho mužná pýcha při sesedání v bezpečí, přestože pro sportovnější pojetí jízdy by délka rámu ještě vyhovovala a výška hlavové trubky je příjemná.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Jasny, proto ptat se nas tady na velikost ramu, aniz by udal svoje rozmery je zbytecny, to pak ty tabulky vyrobce… Jinak se omerit a bud vybrat naslepo, nebo si to vyzkouset.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Trekové kolo jednoznačně zkoušet. Nesedí na ně ani kritéria výběru XC, ani silničního rámu, je někde „mezi“.

                      0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Tabulky výrobců jsou velmi orientační a zvláště u trekových kol bývá někdy těžké se jich držet. Na trekových kolech totiž jezdí jak paní radové, tak občas i celkem sportovci, kteří je mají místo zimáku nebo do zálohy – každý na něm sedí úplně jinak.

                  Rozhodovat bude nejspíš stand-over, se 180 cm mu spousta 19" trekových kol bude délkou těsně malá (až s dlouhým představcem OK, možná), ale na 21" už nemusí být jeho mužná pýcha při sesedání v bezpečí, přestože pro sportovnější pojetí jízdy by délka rámu ještě vyhovovala a výška hlavové trubky je příjemná.

                  0 0
        • t29  

          Pells Demon mě vždycky napadne, když se někdo ptá po trekovém/crossovém kole na zpevněný povrch, ale všechny verze (Comp, Comp Carbon, Elite, Elite Carbon) jsou nějak ošizené resp. předražené, prostě dá se najít lepší kolo za stejné peníze.

          0 0
    • ladias  

      Do Rokycan to nemáš daleko. Podle mě ale jednej rychle.

      https://www.cyklobazar.cz/…4/rocni-kolo

      0 0
      • spacam  

        Jo to vypada zajimave! Myslite, ze za ten peniz mohu sehnat neco lepsiho?

        0 0
    • spacam  

      Dneska jsem se stavil v jicine v cykloobchode a hodne me zaujalo toto kolo kellys phanatic 19 ram cross, vzduchova vidlice a docela slusna vybava. Maji ho za 17500 protoze je to 4 roky stary model. Puvodni cena asi 26. Co vy na to?

      0 0
      • Kalic  

        Já na to že tě tahají za nos, je to model 2010. Pěkná archeologie, ráfkový hydry a devítkový XTéčko. Za tu cenu, i vzhledem k tomu, že to leží 7 let na skladě, bych to nebral.

        0 0
        • t29  

          Ty samé kliky mají na Kupkole pořád skladem, stejně tak XT hazku. Jo, náhradní XT páčky na devítku už nové nesežene, ale co lepšího za tu cenu?

          0 0
          • Kalic  

            Podle toho co psal tak chce jezdit jen silnice/cyklos­tezky, takže na co odpružená vidlice. Výš byl odkaz na meridu s pevnou za stejnou cenu. Jestli mu nevadí ten malý převodník, tak radši tu. Ještě lepší by bylo nechat postavit mtb 27.5 nebo 29 na deore s pevnou vidlicí a širokýma pohodlnýma silničníma/hladkýma pláštěma. Podle mě by mu to někdo za tu cenu určitě postavil.

            0 0
            • jIrI___  

              Stavil jsem teď cyklostezkové kolo pro přítelkyni a rozhodoval se mezi pevnou a levnou odpruženou vidlicí. Když jsem ji nechal projet na pevné a pak na základní XCR, tak jasně řekla, že ta odpružená byla daleko příjemnější. 1,5 kg hmotnosti navíc laik nepozná, rozdíl pevná/odpružená už pozná, byť je to třeba jen při sjíždění z patníků, na retardérech atd.

              0 0
              • pepek  

                pokud dává patníky, tak bys jí měl postavit aspoň nějaký 160/160full.

                0 0
                • Yura  

                  A nebo bude stacit zvednout prdel a nadlehcit predni kolo.. :))

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Full spíš ne. Co jsem viděl na nějakém videu, tak Danny MacAskill tam nějaké patníky dával a odpružení neměl tedy vůbec.

                  0 0
                  • pepek  

                    baba, co dává patníky na celopevňáku třeba nebude Jiriho respektovat a nechávat si od něho stavět kolo

                    0 0
              • Kalic  

                To ale nebylo na crossu, ne?

                Myslím, že koncept cross kol s odpruženou vidlicí je mimo. Na jedné straně užší pláště za cílem rychlejší jízdy, ale tato výhoda se projeví až při vyšších rychlostech. Užší pláště přinášejí znatelnou nevýhodu v nižším pohodlí, protože se musí foukat na vyšší tlaky. A pak do toho odpružená vidle, která to nepohodlí zmírní (tedy jen na předním kole), ale zas přinese 1.5 – 2 kg navíc, a to JE znát, navíc nutnost údržby když má dobře fungovat.

                Cross kola tedy jo, mají svoje místo, užší pláště ale pořád pohodlnější než silnička, pevná vidle, rovný řídítka pro ty kteří je preferují, určení pro svižnější jízdu po lepších površích. S odpruženou vidlí za mě tedy ne.

                Mnoho lidí směřuje ke crossům na takové to výletní víkendové šlapání kochání, to je si myslím vedle. Pro ně je lepší pohodlí, takže MTB, pláště každopádně široké kvůli pohodlí, a to buď klasika s figury (+ odpružená vidle) když chtějí občas zavítat občas i do terénu, a nebo hladké (ale pořád široké) klidně i s pevnou vidlí jestli s terénem moc nepočítají. V kochacích rychlostech do 25km/h nenesou úzké pláště žádnou výhodu.

                0 0
                • novas752  

                  Krosový odpružený vidle toho moc nezmírněj. Jakš tak š citlivejch jich je jen pár, většina se probere až když s kolem vlítneš do díry apod. Běžný nerovnosti, např. hrubá cesta a spáry vůbec „nezaregistrují“

                  Akorát ty krosový rámy (většina) jsou krátký aby tam byl vzpřímenej posed.

                  0 0
                  • puka  

                    Mně fungovala levná pružina dobře. Je to sice přes kilo a půl víc než současná (asi železo) vidlice. Na tom treku jsem si mohl dovolit toho dost. Sice to nebyla nějaká žehlička, ale zpříjemnila dopad po bunnyhopu nebo jízdě po větších hrbolech.

                    Každopádně pokud člověk chce od kola větší pohodlí a nechce dělat voloviny, tak by měl místo pružiny sáhhnout třeba po 29" s pevnou nebo raidonem. Váhově na tom bude pořád stejně a výbavou možná lépe.

                    0 0
      • t29  

        Ráfkové Magury?

        Musel jsem si to dohledat, protože takové brzdy bych na sériovém crossu nečekal. A byly tam. V roce 2010.

        http://kolo.cz/…hanatic-2010

        Váhám nad těma brzdama, sám jsem je nikdy neměl a nevím jak náročná je třeba výměna špalků. Jinak pokud ti nevadí, že na to sedm let sedal prach na prodejně, tak není co řešit.

        0 0
      • Yura  

        Chlape to je strasny, to je strasny.. Prasopes kolo a jeste k tomu sileny prasopes brzdy.. :( Proc si nenechas poskladat toho treka od Skalara nebo jak ma tady ten nick? Co sem daval fotky kol co sklada, tak to vypada paradne. Ale jestli se ti libi takovej prasopes jako je ten kellys, tak to je marny.. :))

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Odborník promluvil.

          0 0
          • Yura  

            Copak nemas rad skalara? Prasopsy nesnasim, ale ty jeho kola maji vkus..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Viděl jsi někdy ráfkové hydrauliky zblízka, jel jsi na nich? Tušíš, jak brzdí? Proti Scalarovi nemám ani to nejmenší, ale prohlásit ten Kellys za prasopsa, to tedy promiň. Jen proto, že něco neznáš a neviděl jsi, tak to hned nemusí být špatné.

              0 0
              • novas752  

                A jak pěkně roztahují rám/vidli. :)

                0 0
              • Yura  

                Ty brzdy jsou prasopes jak krava. Rafkove mam, protoze si je muzu sam servisovat imbusem a kdyz me s toho trci 50 hadicek, tak to by asi neklaplo. Tak me rekni jeden duvod, proc nemet rovnou kotoucovky? Takze mas brzdy, ktere nebrzdi urcite tak dobre jako kotoucovky a zaroven nejsou tak lehce opravitelne jako klasicke rafkove, takze ja to vidim tka, ze to ma od obou typu brzd jen ty negativa? A kdyby asi byly tak uzasne jak se tu snazis prudit a hrat si na duleziteho, tak to je na kazdem druhem kole. Ale je to asi uplne na píču, tak to vidis jen na takovem prasopsu jako je ten kellzs, kterej tam na prodejne stoji 20 let bez povsimnuti a jen ted si ho vsiml typek co ma uplne perverzacky choutky… :)))

                0 0
                • novas752  

                  No jsou to ráfkový brzdy, takže bordel na ráfku a s brzděnim se loučíš, ale za sucha brzdí líp než véčka. Má to takovou sílu, že to viditelně roztahuje sedlový vzpěry aniž bys páku nějak drtil.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    S roztahováním to je fakt, bývaly kvůli tomu instalovány na pomocné podkově. Ale s běžným trekingovým rámem podobně cvičí i lepší V-brzdy. Hydrauliky jsou spíš náchylné na kvalitu ráfku (krom případných neduhů hydraulických brzd, jako netěsnosti a tak).

                    Základním negativem ráfkových hydraulik byla jejich cena.

                    0 0
                    • Yura  

                      Takze jeste cena je vysoka, roztahuje to ram, dojebava to rafek. Nemuzes to opravit v lese imbusem. Na neco jsem zapomel? Nejakej duvod, proc si tohle dat na kolo? Stale nechapes, proc by to mel byt prasopes na hovno?

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Ne, protože takové brzdy má na historickém Cannondalu švagr právě proto, že ten inbus v lese nikdy nepotřeboval. Špalky chodí důsledně kolmo na ráfek, není třeba seřizovat. Rač se doma podívat, co dělají z ráfkem a rámem jakékoliv tužší V-brzdy (Avid 5, 7, Sh LX, XT), na rám ani na brzdný účinek to jaksi nemá vliv.

                        Na zpevněné povrchy bez terénních ambicí V-brzdy úplně klidně. Pro malé nájezdy (1–2 tis. ročně) klidně. Zásadní výhodu vidím u takto málo frekventovaných použití třeba v parkování, kdy rekreanti neodolají umístění kola do nastrčeného klasického kolostavu před koloniálem zasunutím předního kola až po vidlici mezi šprušle, což vede k pokřivení kotouče, ale ráfkovým brzdám to neublíží a záplet to opakovaně také kupodivu snese bez újmy. Stejně tak udrží v hlavě uživatel jednu poučku, že na přehazovačku se kolo nepokládá, ale o kotouči už takto neuvažuje – jak vlastně kolo položit, když vzadu má obě strany zakázané? To je dilema …

                        0 0
        • jIrI___  

          V čem konkrétně ti to připadá jako prasopes?

          0 0
    • spacam  

      No dobra, po hledani a zkoumani, uznavam, ze bude nejlepsi volba nechat si kolo postavit, uz jsem oslovil scalara a pockam si az bude mit cas. Jinak teda po zkoumani a testovani si rikam ze bude dobra vzduchova vidlice, prece jen do mirneho terenu je to prijemnejsi. Brzdy vohate postaci vecka, ram 19 i 20 padne dobre, kola 28. Kliky to mi asi poradi on? Jeste nejake pripominky, doporuceni na co nwzapomenout?

      0 0
      • Bubaaak  

        to by ti měl poradit stavitel, není to amatér a ví kdy je lepší si připlatit a kdy ne, navíc se sním můžeš dohodnout :)

        0 0
      • honza1982  

        Uvidíš podle ceny. Pokud ti zůstane ještě něco po sestavení, tak si můžeš vymyslet něco navíc. Dobře vybraná velikost a geo + vzduch + slušné brzdy a máš výborný základ. Potom už si lecos musíš vybrat sám. Jaké řidítka, jaké sedlo atd. Aby se ti příjemně sedělo. Dál už se domluvíte. On je scalar zběhlý a umí poradit, co by bylo dobré a co ne.

        0 0
      • Yura  

        Co jsem videl fotky jeho kol, tak tam jsou kotoucovky a karbonova pevna vidle. Na cyklostezky, asfaltky, polnacky apod. super..

        0 0
      • Quido M  

        rozumny nazor – koukni pro innspiraci na http://www.profilshop.cz/ a pro inspiraci pohledej v sekci kola MRX – MTB 29 nebo Cross 28 a najdi pro sebe vhodny model, ze ktereho pak muzes vychazet pri stavbe – muzes si pak nadiktovat jine komponenty, ty vyjdou stejne nebo levneji … a scalar ti i jiste dobre poradi, kdyz si v necem nebudes jisty

        0 0
    • spacam  

      Jeste co toto koleso?

      https://www.cyklobazar.cz/…lys-phanatic

      0 0
      • t29  

        Narozdíl od „starého-nového“ Phanaticu 2010 z cykloobchodu v Jičíně za 17500 je tohle „starý-oježděný“ Phanatic 2009.

        http://kolo.cz/…hanatic-2009

        Podle malého a prostředního převodníku to vypadá na hodně ježdění a podle vnitřních noh vidlice to vypadá na málo údržby.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.