• cvtracktor

    Ve Velu 2/2014 jsem si přečetl porovnání 26", 27,5" a 29" horalů. 27,5" tam vychází jako výběr toho nejvýhodnějšího z 26" a 29". Koupil novýho 26" horala o rok dříve, než se rozjel 29" boom, tak teď přemýšlím o přestavbě na 27,5". Teoreticky by mělo stačit dát nový ráfky, pláště a výplet. Dělal jste to už někdo? Jaký na to máte názor?

    0 0
    • cvtracktor  

      Teď koukám, že se to asi nevejde do vidle :-(.

      0 0
    • bruco  

      Napr. tu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kublaj  

      Rozdíl 26×27,5 je 15mm v poloměru :) To nemá cenu předělávat jen proto aby jsi byl IN a COOL, stejně ten rozdíl nepoznáš :D

      0 0
      • alinceb  

        A to máš vyzkoušené a nebo sis to odvodil?

        0 0
        • Kublaj  

          Ne vyzkoušené to nemám, bohužel zatím nebyla možnost si to ověřit :)) Ale 99% lidí tady, až na pár vyvolených, pozná kulový… to je jeden teoretik hadr vedle druhýho, ale skutek utek :)

          0 0
          • alinceb  

            Tak až si to ověříš, tak můžeš napsat, jaký to bylo.

            Mně se třeba 650b líbí hlavně proto, že v mojí velikosti bude kolo mnohem lépe proporcionálně vyvážené, než 26"…

            0 0
            • Kublaj  

              Tak neříkám, že moje další kolo bude opět 26ka :)) Taky to vyměním za 27.5" z důvodu, že noví Supi už ani v 26 nejsou a za druhé o kapku větší kola nebudou na škodu :) Ale když mi na bajku teď přehodí kola (dejme tomu, že by se do Reby vešly) tak si myslím, že na tom poznám velký kulový, když nepočítám dobrý pocit, protože to psali ve Velu :)

              0 0
              • alinceb  

                Do Reby se nevejdou…;)

                0 0
                • Kublaj  

                  no proto píšu „dejme tomu“ :D

                  0 0
                  • alinceb  

                    Já sem předevčírem hodil 650b Crest + 2.1 RaR do rámu a šlo by to. Ale vzdát se SIDa a přeplétat ještě nejetý 26" kola na 650b je mi teda fakt nechce…

                    0 0
        • bimjeam  

          :D

          0 0
      • cvtracktor  

        Tak si přečti ten článek probůh! Hned to dělat nebudu. Minimálně až sjedu nový pláště nebo se rozpadne ráfek, to ale u kotoučovek moc nehrozí.

        0 0
        • Kublaj  

          Ok, když to píšou ve Velu… :D

          0 0
          • cvtracktor  

            vole, píšou tam argumenty, nezaváděj tam fanklub :-p

            0 0
    • Mr.Dan  

      Přečti si toto , pak si to pořádně oměř, pročti si tady i všechna témata k tomu a pak se rozhodni. Dle mého se přestavba nevyplatí, ale to říká člověk, který aktuálně staví 650B bajk na 26" rámu. :)

      0 0
      • Mr.Dan  

        P.S. Ještě jsem zapomněl na poměrně zásadní stránku, kde je seznam všech 26 rámů, který se daj bez problémů přestavět na 650B. Ale to už si prosím najdi sám.. ;)

        0 0
    • Kublaj  

      Abych ti to tu jen nespamoval, teoreticky stačí vyměnit opravdu pouze kola. Problém může nastat s nízkým můstkem vidlice, do zadní stavby se kola většinou vejdou. Další věc takové přestavby je zvýšení středu kola a tím zhoršená stabilita kola. Víc se dozvíš v jiných rozsáhlejších vláknech ;)

      0 0
      • alinceb  

        Další věc takové přestavby je zvýšení středu kola a tím zhoršená stabilita kola. Víc se dozvíš v jiných rozsáhlejších vláknech ;) Tak 1,5 cm na obvodu kola nepoznáš, ale 1,5 cm na výšce středu poznáš? To je zajímavý…

        0 0
        • Vilém  

          Obvod a polomer je trochu neco jineho:)

          0 0
          • alinceb  

            :) Chybička – mělo být na poloměru…

            0 0
        • Kublaj  

          Máš dneska nějakou chytlavou co :D Chtěl radu, tak první jsem psal vlastní názor, tohle už jsou načtené teoretické kecy ;)

          0 0
        • Kublaj  

          Máš dneska nějakou chytlavou co :D Chtěl radu, tak první jsem psal vlastní názor, tohle už jsou načtené teoretické kecy ;)

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak to mi tedy jako nic zvláštního nepřijde.

          1,5cm změny výšky středu poznám okamžitě, pokud se jedná o HTčko nebo nízké zdvihy. A takhle to dokážu rozeznat i pro zcela odlišná kola.

          Až v kombinaci vyšší zdvih + velmi odlišné průběhy a sagy už se to při srovnání jednoduše nerozezná (při jízdě už se bude vnímat výška středu v sagu + kam chodí do zdvihu běžně daná stavba).

          Oproti tomu na různých kolech nedokážu rozlišit v rámci většího balíků různých vlastností velikost kol mezi 26" a 650B, vyzkoušeno v praxi.

          Nejvíce mi ale dostává ten přístup. Ve Velu jsem četl, že to je nejlepší, tak hned to pořizuju taky.

          Já to tedy mám úplně jinak než Velo. Pro mě je zatím nejlepší 26" + 29". U HT bych pro sebe o 650B ani nezauvažoval. U fulla by mi 650B nijak nevadilo ve chvíli, kdy by bylo dostupné stejný rám v daném rozměru se zachováním srovnatelné geo (to už je) a současně stejný výběr plášťů a kol, které bych chtěl jezdit (to není). Pak bych klidně do 650B šel v případě, že bych stavěl nové kolo.

          Na současné svoje fully bych 650B v žádném případě nedal, tam by šla geo do háje (střed mám na svůj vkus aktuálně už vysoko až až, změnu bych snesl tak maximálně kolem 0,5cm směrem dolu).

          Jinak pokud se mu to všude dobře vleze (u vidlici zkontrolovat i stav když jde na doraz) a současně má nízko položený střed a nevadí mu, že půjde výš, tak ať to klidně přestaví.

          0 0
    • cvtracktor  

      Klasika. Zase tu píše víc teoretiků, než těch, co to zkusili. Zase tu někdo zná lépe mé důvody než já. Takže to zamykám a jdu radši na běžky. Škoda, že nevím, jak zrušit na BF účet. Přeju hodně zábavy třeba na vláknu World of Tanks. Tam si fakt máknete :-D.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce