• pavelmisar

    Zdravím všechny,

    dovolil jsem si založit toto téma ohledně kol Merida, protože jsem tu na fóru nic takového nenašel. Nebojte se zeptat, případně pochválit se svými kousky, se svými „tuningy“ apod.

    0 0
    • tromboonen  

      Onuce má úplně nejlepší Meridu HT 26". Děkuji!

      0 0
    •  

      taky mám jednu meridu – takovej pseudo gravel s rovnejma řídítkama a vnitřníma rohama, měl jsem i 26 ninety six

      0 0
    • Johny.Merida  

      Taky mám Mirindu…v sekci naše biky.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Newli  

      S tim praskanim bych byl opatrnej … ale to asi hrozi u kazdeho karbonu

      0 0
    • Soreno  

      A já mám mrdidu.

      0 0
    • Alojs01  

      Měl jsem magnesiovou silničku a celoodpruženého mišna a normálně to jezdilo, řadilo, brzdilo, zatáčelo, takže asi dobrá značka… :-)

      0 0
    • Bonebiker1  

      No, tento měsíc budu se svoji Meridou slavit pátý společný rok…

      0 0
    • pavelmisar  

      Ahoj pokusím se oživit toto téma. Všimli jste si nových modelů na 2019?

      NINETY-SIX 6000 2018: https://www.merida-bike.cz/…y-six-6000-1

      NINETY-SIX 6000 2019: https://www.merida-bike.cz/…y-six-6000-3

      Na první postřeh žádné změny. Pak jsem si všiml nového středu typu DUB. Za to si opravdu nechá Merida připlatit 10k?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • team_daddy  

        Ale takhle je to každej rok, nový model dostane obvyklou cenu a rok starý se slevní. Celkem normálni postup, řekl bych. Ono to není tak, že novinka je „dražší“, ale že starší model je „levnější“.

        0 0
    • dr.spiritus  

      Genau "D

      0 0
    • animalmk1  

      Ahoj

      Má někdo zkušenosti s tímto modelem ??

      NINETY-SIX RC 5000

      Popř i vyšší řady.

      Děkuji

      0 0
    • natureman42  

      Ahoj všem. Jakožto to čerstvý majitel kola MERIDA to tady trochu oživím – takhle to milé děti dopadne, když si Červená Karkulka splete cestičku v lese a místo standartního sežrání vlkem jí znásilní metrosexuální dřevorubec a tohle se jí narodí.. :: :-) (možná trochu nekorektní, ale snad to nikoho neurazí)

      Aneb představuji Vám letošní novinku – hliníkového hardtraila MERIDA BIG.TRAIL 600 v „Natureman42“ úpravě ::

      • rovnou jsem vyměnil brzdy za 4pístky, lepší plovoucí kotouče 203/180, DEORE XT 12s místo původního DEORE 12s, bezdušové pláště 2,6" místo původních 2,4" s duší, 170mm teleskop místo 150mm (rám je i v XLku hodně nízkej-což je do terénu skvělý a já měřím 188cm) a pár doplňků k tomu..

      Na letošního 29kového BIG.TRAILA jsem přešel z 27,5" trailového fulla 160/140, zatím najeto prvních pár desítek km kolem komína (asfalt, lesní cesty, lehčí singltrail), no jsem nadšen..

      Tohle kolo se Meridě prostě povedlo a geometrie sedí jak zadek na hrnci – v terénu robustní, stabilní a krásně ovladatelný tank, na silnici univerzální přibližovadlo s pohodlným posezem „uprostřed“ kola..

      Co nejdřív bych chtěl na nějakém pěkném místě nafotit trochu hezčí fotky a pak možná to i hodím do Našich biků..

      0 0
      • JachymP  

        Máš to hezký.

        0 0
      • mr.garisson  

        Mě geoška na Meridě 96 taky padla na první dobrou, ale místní Meridu stále berou jako socka bajk. Ať se ti dobře jezdí, vítej v klubu.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Taky jsem měl ze začátku obavy z týhle značky, pak jsem náhodou koupil tohle a naprostá spokojenost.

      0 0
    • JMT  

      Historicky jsem mel one-sixty 27,5 a ninety six 2014 ke kterým jsem se dostal „tak nějak že zbyly a super cena“ V současné době jezdim mimo jiné starou sculturu (ze stejných důvodů). Nicméně všechny naprosto bez problému a perfektně fungující včetně všech detailů o kterých se může mnohem prestižnějšim značkám jen zdát. Vzhledem k této skutečnosti s přihlédnutím k tomu, že nový Spark je mému oku nelahodící, jsem předobjednávku Sparka 2022 zrušil a asi pujdu do ninety six…

      Takže za mě top značka s naprosto top zpracováním ale bídnou image :-)

      0 0
      • JMT  

        Jeste ta byvala ninety six

        0 0
      • Jason Voorhees  

        Moc hezký, to letí co?

        0 0
      • mr.garisson  

        Ninety Six má ale hodně ulítlou cenu, rám má kompletnovou geo a fakt se mi líbí, ale v karbonové verzi na XT za šílenou cenu a půl kila těžší. Snad pozitiva geometrie převažují nad vyšší hmotností. Má ji někdo v nabídce s testovačkou? Docela mě láká to kolo vyzkoušet a porovnat s mojí starší verzí.

        0 0
        • JMT  

          No…ulitlou cenu…proti cemu ulitlou ?

          0 0
          • mr.garisson  

            No proti té výbavě, co nabízejí. Jako na XT za kilo třicet…

            0 0
            • JMT  

              Dobře, ale co proti tomu porovnáváš za jiný kolo, když ti tohle přijde drahý ? a proti čemu to má půl kila navíc ?

              (tim samozřejmě nepopírám že 130 za kolo je hodně peněz…)

              0 0
              • mr.garisson  

                Asi starší model 96?

                0 0
                • JMT  

                  Porovnám li srovnatelné, což je tušim toto, tak vidim rozdíl 170g…což je vzhledem k vidlici rozdíl teleskopu…tzn těžší mi to nepřijde-naopak lehčí (asi dost zásluha vidle-na rámu shodili ale tušim nijak zásadně…)

                  https://www.merida-bikes.com/…ety-six-9-xt

                  https://www.merida-bikes.com/…ty-six-rc-xt

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    S tímhle pane:

                    https://www.merida-bikes.com/…ety-six-7000

                    Ještě jsem tam dal lehčí záplety DT Swiss, sedlo, řídítka a bezduše.

                    0 0
                    • JMT  

                      Jenže pane, tohle je prostě vyšší model…srovnatelný je spíš to, co jsem dal výše… který mezigeneračně lehce „přiostřilo“ cenu…ale chápu jak to myslíš.

                      0 0
                      • JMT  

                        edit: to co posíláš je ale nějaká dost historie ne? to je minimálně 2019 model…

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Ano, 2019 a je to kompletně na XT, se stejnou modelovou úrovní pružení a stálo katalogových 96tis.

                          0 0
                          • AussigBiker  

                            To odpovida, ceny jsou tak nejak cca 30% nahore oproti 2019. A bude nejspis o 15–20% hur… je to smutnej pribeh.

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              Proto jsem psal, že to je ulítlý. Já ho měl tehdá ještě za míň, byla to doba, kdy byli prodejci ochotni jednat o ceně u vyšších modelů.

                              Jako moc bych ho chtěl vyzkoušet, jak jsem už napsal, abych mohl srovnávat se starším modelem, jestli je teda o tolik lepší, jak píšou všichni recenzenti. Jsem spokojený s modelem co mám, jen zvědavost mě nenechá. :)

                              0 0
                              • AussigBiker  

                                Tak to budeš mít drahý když tak :-). Ale svoje stávající kolo nejspíš prodáš teď za tehdejší cenikovou cenu… Pak už jenom něco málo doplatíš :-D

                                0 0
                                • mr.garisson  

                                  Nelákej mě! :D Tak dobře, docela to zvažuju, ale kde se dá vyzkoušet?

                                  0 0
                                  • AussigBiker  

                                    Uprime, prekvapilo by me, kdyby byla vubec testovacka… asi zkus napsat nebo zavolat primo do zatoupeni Meridy.

                                    0 0
                                    • mr.garisson  

                                      Zas tak moc po ní neprahnu, ale jestli to mají poblíž na vyzkoušení, nebylo by od věci ji prubnout. Zkusím jim napsat.

                                      0 0
                          • JMT  

                            No a to nový co prosti tomu stavíš na komplet XT neni ani náhodou+těžítkový kola+teleskop atd…no a je dražší no :-D

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              Tak vony ty záplety od Fulcrumu, co jsem na tom měl původně taky nebyly žádnej zázrak, proto je mám jako náhradní a navíc je kolo ještě lehčí. Na novém modelu jsou SLX, no budiž, taky kola – těžítka, stejně bych je vyměnil za něco lepšího. Ale co koukám na specifikaci, tak je tam komplet XT. Takové věci jako řetěz nebo kotouče neřeším, to je spotřebák a koupíš si něco lepšího po ojetí. Teleskop pravda taky nevyužiju, pro mě zbytečnost na XC. Jinak ta geo se mi celkově líbí, hlavně ten integrovaný systém hlavka, hadic a kabelů. Ten můj modelový rok to má takové surové, nový rám mi přijde docela vymazlený. Jen ta cena… :D

                              0 0
      • pavelmisar  

        U kol rozhoduje marketing a prostě ten Merida na úrovni Spešlu, Scotta a dalších nemá… už třeba z toho důvodu, že na svěťáku Merida snad vůbec nejezdí..

        0 0
    • Michal_Unca  

      Za mě je Merida stejně dobrá jako kterákoliv jiná značka. Jezdí fakt parádně.

      0 0
    • capis  

      Taktéž vlastním Meridu, Merida-Matts TFS-500D. Možná pro někoho socka bike, ale já jsem spokojen, a to už řadu let. Předtím byl Amulet, byl těžký ocelák, zůstal na ježdění do práce. Jednu Meridu mi ukradli, pořídil jsem stejnou.

      0 0
    • zat.  

      Tak vám taky přidám jednu devítistovku

      0 0
    • kapo22  

      Už pár let naprosto bezproblémově fungující Merida BigNine Team Issue s nezničitelnou sadou GX11sp a Rebou. I v monster velikosti 23" vypadá snad normálně a samotného mě překvapilo, jak si na první pohled spousta lidí myslí, že je to carbon. Sváry jsou perfektně vyhlazené a nebýt útlé středové části, byl by to carbon jak vyšitý :)

      0 0
      • mr.garisson  

        Tak ona Merida dříve (nevím, jak to je dnes), vyrábí rámy o pro jiné výrobce kol. Hlavně mají technologie na špičkové úrovni, je to vidět i v té preciznosti zpracování. V době hydroformingu si prakticky vymodelují cokoliv, pak už je to jen o finálním zpracování. Zahlazený svar je prostě známka toho, že si i v té mega produkci dbají na detail a výsledek je nejen funkční, ale i designově podařený.

        0 0
        • bajaja  

          Tak Merida vlastni 49% Specialized – predpokladam, ze vyrabaju ramy aj pre nich.

          0 0
    • natureman42  

      Male doplnění :

      • Big.Trail 600 2021 (v Nautreman42 úpravě ;-) velmi hravý kolo s širokým použitím – od trailovýho tanku, co zvádne hodně (sušický BikeXski minulý týden, TTrails čekají..), přes xc-commuter pro pohodlný výlety krajinou a dojíždění přes město do práce, až po pohodlnou „SUV pro princeznu“, kdy člověk může i se zadní sedačkou bezpečně a jistě přejet hodně rozbitou lesní cestu, kde by klasický kola se zadní dětskou sedačkou měly hodně velkej problém.. :-)

      Jak jsem tý značce kdysi nefandil, tak teď jsem z ní nadšenej.. ;-)

      0 0
      • mr.garisson  

        Hezký to máš. Jen teda mě mrzí, že si nedali tu práci se zabroušením svarů. Hlavně kolem té sedlové trubky to kazí celkový dojem.

        0 0
        • zat.  

          Ale třeba na té mojí je vidět jak ty sváry jsou čisté žádné bastlení né jako je třeba nová Jawa

          0 0
          • TK75  

            Přesně…dural a i ocel je pěkný, když je vidět ten industriální look, zabrušování svarů vypadá divně :-) Hladkost bych nechal karbonu.

            0 0
    • natureman42  

      Jen tak na okraj – po loňském úspěchu (a totálním nedostatku, ale to je už dneska standart :-) hard-trailové řady MERIDA BIG.TRAIL a zejména vrcholu celé řady modelu 600, který získal několik ocenění napříč odbornými weby

      https://www.merida-bikes.com/…bigtrail-700

      • za mě je fajn, že kolo konečně dostalo solidní brzdy a XL/XXL velikosti konečně i dostatečnej zdvih sedlovky (175mm), to ostatní včetně vidlice (koncernový brácha FOX 34 místo skvěle funkční BOMBER Z2) jsou už spíš drobnější vylepšení (kliky, řazení, náby), byť jak se říká – detaily tvoří celek..

      Tak já přidám jednu „leštěnku“ ze včerejška, která oproti sériovce už má pár funkčních úprav, které jí za mě posunuly o minimálně malej parníček dál :-)

      • 4 pístkový DEORE brzdy vepředu i vzadu + 203/180 plovoucí kotouče GALFER
      • řazení komplet 12s DEORE XT
      • vidlice zvýšený zdvih 150mm + token v komoře
      • sedlovka 170mm
      • pláště v kombinaci 2.4 DISSECTOR 3CT vepředu / 2.6 REKON vzadu
      • trochu sem si přizpůsobil polepy na vidlici.. ;-)

      Někdy v budoucnu bych chtěl lehčí trailový záplety na průmyslech s 30mm vnitřní šířkou ráfku.

      A v rámci vizuálního tuninngu bych ještě vyměnil tovární ridla, představec + pedály za ekvivalent od CHROMAGu v barvě vozu (zelená/červená), ale to už na funkčnost nemá vliv a naopak mám ženu a dítě, takže to letos nejspíš neklapne.. :-)

      0 0
      • Laudis  

        Taky jsem ho měl loni v hledáčku, jenže pak sem se nějak splašil a i vzhledem k nedostupnosti jsem si kolo postavil…což trvalo tak 3/4 roku než jsem všechno posháněl :-) Každopádně Meridu můžu, do loňska jsem lítal na TRL 700D, kupovaná 2010. Až 2019 jsem to překopal ze zvědavosti na 1×11, nahodil nový ráfky, brzdy a širší rodla. Jinak jsem měnil jen spotřebák. Teď slouží jako tahač FollowMe a na nějaký to lítání kolem komína.

        0 0
    • natureman42  

      dovolim si maly update – aktuální verze Zeleny Karkule :-)

      • vizualni tuzing u konce, max. v budoucnu novy, lehci zaplety od DT Swiss..

      Po vic jak roce užívání pořád nadseni, paradni univerzal od XC po stredne tezky trailovy jezdeni.. Trailovy/Enduro full je sice porad full s jeho výhodama (a zaporama), ale vetsinu veci co jsem jezdil na fullu dam taky a potřeba vic se snazit a perovat se v mym veku taky pocita.. ;-)

      0 0
      • natureman42  

        Takže v prosinci dokonáno jest – nový tovární záplety + výměna zadního pláště – obojí s razítkem Italia v rodným listě

        • zaplety nakonec ne DT ale Fulcrum Red Metal 5, letošní model s vnitřní šířkou 30mm. Měl jsem je za skvělou cenu od dovozce, tak snad budou na to moje domácí ježdění kolem komína, vození dcerky na Shotgunu po Třeboňsku a jednou za čas něco malinko ostřejšího aka červený Trutnov Trails stačit..
        • dal jsem šanci plášti na pomezí XC a Trailu Vittoria Barzo v nejvyšší specifikaci TNT 4C Graphene 2.0 a „obligátní“ šířce 2.6" – Barzo je užší než předchozí Rekon, takže je to spíš taková macatější 2.4–2.5. Ten šedej bok sice barevně uplně neladí, ale v černý ho v týhle verzi bohužel nedělaj a tak na vizuální tuzing v tomhle případě se.e pes..

        Celkové první dojmy jsou, že kolo je na asfaltových transferech o poznání živější – rychlejší akcelerace a menší odpor při šlapání, což je fajn a což jsem chtěl.. Dlouhodobá výdrž Fulcrum nábojů a ráfků se uvidí, no starý záplety si nejspíš nechám a možná na ně nasadím pláště co mi zbyly „z výprodejů“ – tj. přední Minion DHF 2.6" 3C EXO a zadní Dissector 2.6" EXO a až pojedu někam, kde to může „bolet“, tak jen přehodím kazetu a prohodím kola..

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Něha

          0 0
        • TK75  

          Kamaráde máš to pěkný, i ty maskáče vzadu…ale ještě bych pošetřil na nějakej pěknej představec :⁠-⁠)

          0 0
          • natureman42  

            díky. Představec souhlas, ale to až někdy zas bude chuť utrácet za věci na „milenku“ – loni jsem do ní narval víc než by moje žena chtěla slyšet.. ;-)

            (takže asi nějakej Chromagu, když mám od Chromáka ridla..)

            0 0
    • Jason Voorhees  

      …trochu to ztmavit.

      0 0
    • natureman42  

      ty nejnovější one-forty a one-sixty jsou prostě parádní!

      2 0
    • natureman42  

      Merida představila nové hardtaily BIG.NINE pro příští rok – přepracované, moderní, vypadaj parádně..

      A nově přibude i „ligt“ trailová 120mm BIG.NINE TR, která zaplní mezeru mezi XCčkovou 100mm BIG.NINE a hardcore trailHT 140mm BIG.TRAIL!

      https://www.merida-bikes.com/…ine-619.html?…

      Za mě velká paráda!

      0 0
      • TK75  

        Taky jsem na to koukal…ten 120 big nine tr mi celkem připomíná Yeti Arc (karbon 67 hlava a hlavně nízký ram) ale bude urcite cenove dostupnejsi nez yeti

        Jinak to opravdu vypadá ze to je jen jeden ram (big nine i big nine tr) akorat verze xc se 100 zdvihem je o stupeň strmejsi sta a ha kvůli vidlici

        https://dolekop.com/…e-zabavnejsi

        0 0
      • TK75  

        Je legrační jak xc designeri objevují to co tady je x let…

        Transition Vanquish 2018…karbon/120 vidle/67.5 ha atd atd :))

        0 0
    • natureman42  

      jak miluju svýho Big.Traila, ale tahle 2024 evoluce One-Twenty se mi líbí moc.. No ještěže mám malý děti a prachy a čas musim vrážet do nich :-D

      https://www.merida-bikes.com/…nty-630.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.